تعداد کاربران بازار در پایان فصل تابستان به حدود ۳۱ میلیون دستگاه اندرویدی رسید. کافه‌بازار گزارش‌هایی را در فواصل زمانی مشخصی منتشر می‌کند تا جدیدترین اطلاعات لازم را در اختیار توسعه‌دهندگان و پژوهشگران این حوزه قرار دهد. گزارش آماری بازار فصل بهار از طریقهمین وبلاگ منتشر شد. اینک گزارش آماری فصل تابستان را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

توسعه‌دهندگان گرامی می‌توانند اطلاعات کلیدی مورد نیاز خود را به نشانی الکترونیک پشتیبانی توسعه‌دهندگان بازار ارسال کنند تا در گزارش‌های آینده مورد توجه قرار گیرد.

این گزارش حاوی اطلاعات زیر است:

  • پراکندگی نصب نسخه‌های بازار بر روی دستگاه‌های کاربران

  • پراکندگی کاربران نسخه‌های اندروید

  • گزارش آماری دستگاه‌ها و برندهایی که بیشترین فراوانی را در میان کاربران بازار دارند.

  • گزارش آماری دستگاه‌ها و برندهایی که کاربران آن‌ها بیشترین میزان خرید را از بازار دارند.

    نسخه‌های بازار

    قریب به ۹۵ درصد کاربران از آخرین نسخه بازار (نسخه ۷) استفاده می‌کنند. علاوه بر این بیش از ۷۰ درصد کاربران از ویرایش جدید نسخه ۷ (۷.۵.۱) استفاده می‌کنند:

    پراکندگی کاربران نسخه‌های مختلف بازار

    نسخه‌های اندروید

    پراکندگی کاربران فعال نسخه‌های اندروید در پایان فصل تابستان مطابق نمودار زیر است:

    پراکندگی کاربران فعال نسخه‌های اندرویدی

    برندهای اندرویدی

    در نمودار زیر سهم بازار و سهم درآمد حاصل از خرید کاربران فعال بازار از هریک از برندهای دستگاه‌های اندرویدی آمده است. سامسونگ و هوآوی قریب به ۷۵ درصد سهم بازار را در فصل تابستان کسب کرده‌اند. با درنظرگرفتن جامعه آماری مخاطبان بازار، در این فصل برند سامسونگ بخشی از سهم بازار هوآوی و سایر رقبای خود را تصاحب کرد. علاوه بر این قابل توجه است که سهم درآمدی حاصل از دستگاه‌های سامسونگ از سهم بازار این دستگاه‌ها نیز بیشتر است. جامعه مورد نظر این اطلاعات کاربران فعال فصل تابستان بازار بوده است.

     

    سهم بازار دستگاه‌های‌ اندرویدی

    ۱۰ دستگاه سامسونگ پر استفاده‌ترین دستگاه‌های اندرویدی کاربران فعال بازار در فصل تابستان بوده‌اند. در نمودار زیر سهم بازار این دستگاه‌های اندرویدی در طول فصل تابستان آمده است:

    سهم درآمدی دستگاه‌های اندرویدی

    درآمدزاترین دستگاه‌های اندرویدی نیز ۱۳ دستگاه سامسونگ هستند. در نمودار زیر سهم درآمد حاصل از خرید دستگاه‌های اندرویدی فصل تابستان از کل درآمد بازار آمده است: