چنان که احتمالا اطلاع دارید، گوگل به زودی در سیستم عامل اندروید محدودیت‌هایی برای نصب یا به‌روزرسانی برنامه‌های با Target SDK پایین‌تر از ۲۶ اعمال خواهد کرد (برای اطلاعات بیشتر، اینجا را ببینید). از تاریخ  ۱۰ مرداد ۹۸ کاربران هنگام نصب برنامه‌های  با Target SDK پایین‌تر از ۲۶ روی دستگاه‌های اندروید ۸ و بالاتر، از طرف سیستم‌عامل هشدار مبنی بر احتمال وجود مشکل امنیتی دریافت می‌کنند.

به همین دلیل، کافه‌بازار بر آن شده است تا در چند مرحله، توسعه‌دهندگان را به سمت بالا بردن Target SDK برنامه‌هایشان سوق دهد تا در تاریخ مقرر، خود را با این محدودیت تطبیق داده‌ باشند و در نتیجه، توسعه‌دهندگان و کاربران بازار دچار مشکل نشوند.

برای پرهیز از هر گونه مشکل، توسعه‌دهندگان لازم است هر چه زودتر Target SDK برنامه‌های خود را بالا ببرند. در عین حال، کافه‌بازار در تاریخ‌های زیر نیز این اقدام‌ها را انجام خواهد داد: ۱ خرداد: محدودیت انتشار برنامه جدید با Target SDK پایین‌تر از ۲۶ ۱ مرداد: محدودیت انتشار به‌روزرسانی جدید با Target SDK پایین‌تر از ۲۶ ۱۰ مرداد: محدودیت امکان نصب و به‌روزرسانی برنامه‌های با Target SDK پایین‌تر از ۲۶ روی دستگاه‌های اندروید ۸ و بالاتر در بازار


اقدام‌های بعدی بازار در این راستا، از جمله اعمال محدودیت‌های تدریجی در نمایش‌ برنامه‌های با Target SDKپایین‌تر از ۲۶ در بازار، در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد. لازم به توضیح است در حال حاضر حدود ۲۱٪ از کاربران بازار از اندروید ۸ و بالاتر استفاده می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود این عدد تا ۱۰ مرداد به حدود ۴۰٪ برسد.