نحوهٔ نمایش «تازه‌ها» در بازار با تغییراتی همراه بوده است. در همین راستا بر آن شدیم تا دلایل این تغییرات را به صورت شفاف با توسعه‌دهندگان همکار بازار در میان بگذاریم.


تغییر نحوهٔ نمایش مجموعهٔ «تازه‌ها» با توجه به نظرات کاربران در مورد کیفیت برنامه‌های صفحه‌ٔ اصلی و حداکثرسازی توجه آنها به برنامه‌های ارائه شده از سوی توسعه‌دهندگان بازار در بلندمدت رخ داده است.


به صورت کلی در تلاش هستیم تا با ایجاد تغییرات مناسب، پویایی و کیفیت لیست‌های بازار به خصوص صفحهٔ نخست را افزایش دهیم.


از جمله تغییراتی که به زودی در کافه بازار جهت معرفی هرچه بهتر و بیشتر برنامه‌های با کیفیت بالاتر ارائه خواهد شد به این موارد می‌توانیم اشاره کنیم:

  • امکان انتشار اولیه‌ٔ برنامه در هر زمان؛ با ارائه‌ی این امکان اختیار عمل بالاتری به توسعه‌دهندگان جهت ارائه برنامه‌هایی که ویژه‌ی مناسبتی ارائه می‌شوند و یا همراه با تبلیغات و کار خبری توزیع می‌شوند داده خواهد شد.
  • با برجسته‌تر شدن بخش تازه‌های برتر رایگان و تازه‌های پرطرفدار فروشی و تغییراتی که در جهت بهبود الگوریتم‌های محاسبات آن انجام خواهد شد، شانس بیشتری در اختیار برنامه‌های با کیفیت‌تر قرار خواهد گرفت تا نسبت به مابقی برنامه‌های تازه متمایز شوند.
  • با برجسته‌تر ساختن بخش تازه‌های برتر رایگان به نسبت کل برنامه‌های تازه، تجربه‌ی کاربری بهتری برای خریداران محصولات رقم خواهد خورد که این امر اعتماد به خرید آنها را در کل افزایش خواهد داد.
  • تغییراتی در جهت بهبود الگوریتم‌های جستجو و مرتب‌سازی نتایج آن در راه است که علاوه بر تسهیل فرآیند یافتن برنامه مورد نظر کاربر، وزن بیشتری به برنامه‌های کیفی که مورد استقبال بیشتر قرار گرفته‌اند خواهد داد.


امیدوار هستیم که این تغییرات همانطور که طبق آمار ما در روزهای اخیر اثر مثبت داشته، در بلندمدت نیز منجر به رشد هرچه بیشتر صنعت نرم‌افزارهای موبایل در ایران شود.