API توسعه‌دهندگان کافه‌بازار یک وب‌سرویس مبتنی بر REST است که به شما امکان انجام خودکار برخی از کارهای مدیریت برنامه‌ها و محصولاتتان را می‌دهد.  در حال حاضر شما می‌توانید با استفاده از این API، وضعیت خریدها و اشتراک‌های برنامه‌ها و محصولات خود را از طریق سرور شخصی‌تان (بدون نیاز به کلاینت بازار)  بررسی کنید.


لازم به ذکر است که همهٔ توسعه‌دهندگان کافه‌بازار نیاز به استفاده از این API ندارند. در اکثر موارد شما می‌توانید به طور مستقیم از پنل توسعه‌دهندگان بازار برای مدیریت خریدهای کاربران و وضعیت اشتراک آن‌ها استفاده کنید. با این حال، اگر تعداد زیادی برنامه و محصول دارید، برای پیگیری این موارد، ممکن است این API برایتان سودمند باشد.


این API به شما این امکان را می‌دهد که با ارسال یک درخواست GET استاندارد از سمت سرور خود، جزئیات اشتراک‌ها و خریدهای درون‌برنامه‌ای خود را دریافت کنید. در این درخواست، شما اطلاعات یک خرید (نام بسته، شناسه محصول یا اشتراک و Token خرید) را ارسال می‌کنید و سرور با یک شئ از نوع JSON شامل جزئیات خرید (وضعیت سفارش، developer payload و اطلاعات دیگر) به درخواست شما پاسخ می‌دهد.


شما می توانید از این API در موارد مختلفی از جمله ایجاد گزارش، بررسی وضعیت یک خرید و یا برای تایید خریدها و انقضای اشتراک‌های محصولات خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید این API را، برای شناسایی سفارشات لغو شده و تایید اینکه آیا محصول درون‌برنامه‌ای مصرف شده است یا خیر، به کار ببرید.


برای آگاهی از نحوه استفاده از این API مستندات آن را مطالعه فرمایید.