در سال‌های اخیر روش‌های غیرمستقیم متعددی برای ساخت برنامه و بازی برای اندروید و iOS و ... به وجود آمده است. پلتفرم‌هایی چون Unity، B4A، Cocos2d، Adobe Air و ... امکان تولید برنامه‌ها و بازی‌های باکیفیت بر روی اندروید را ایجاد و توسعه‌دهندگان بسیاری را به سوی خود جذب کرده‌اند. مشکل عمده‌ای که توسعه‌دهندگان این پلتفرم‌ها دارند، عدم وجود پشتیبانی رسمی برای پیاده‌سازی امکاناتی نظیر پرداخت درون‌برنامه‌ای و اینتنت‌های مختلف بازار است. البته برای بعضی از توسعه‌دهندگان خوش‌ذوق و توانا این محدودیت‌ها مانع از انجام کار نشده و آن‌ها خود دست به کار شده و راه‌حل شخصی خود را برای پروژه‌هایشان توسعه‌ داده‌اند. 


همه می‌دانیم که رشد صنعت نرم‌افزارها و بازی‌های موبایل، جز به دست توسعه‌دهندگان امکان‌پذیر نیست. کافه‌بازار فقط اینجاست تا بسترهای فنی و توزیع مناسب را فراهم آورد تا همه بتوانند محصول باکیفیتی تولید کرده و آن را به دست مصرف‌کننده نهایی برسانند. تیم فنی کافه‌بازار، به صورت مستمر در حال تلاش برای ارائه خدمات و APIهای جدید برای توسعه‌دهندگان است ولی گستردگی بی‌ حد و حصر روش‌های ساخت برنامه و بازی برای اندروید و کمبود منابع انسانی کافه‌بازار، مانع از آن می‌شود که بتوانیم خدمات و APIها را به همه پلتفرم‌ها گسترش دهیم. از این رو معتقدیم بهترین راه‌حل، دخیل‌شدن توسعه‌دهندگان خبره و به اشتراک‌گذاری پلاگین‌های ساخته‌شده توسط آن‌ها با جامعه توسعه‌دهندگان است. ما در کافه‌بازار از این همکاری به شدت استقبال می‌کنیم و از صمیم قلب از کسانی که به فکر رشد بلند‌مدت این صنعت هستند، سپاس‌گزاریم. 


کافه‌بازار در نظر دارد برای ساماندهی و ایجاد سهولت در دسترسی توسعه‌دهندگان به پلاگین‌های پرداخت درون‌برنامه‌ای، اینتنت‌ها و سایر خدمات بازار، در محیط‌های غیربومی توسعه برنامه برای اندروید (مثل Unity، Cocos2d، B4A و…) نسبت به Promote کردن پلاگین‌های ساخته‌شده توسط توسعه‌دهندگان علاقه‌مند -با ذکر نام آن‌ها و لینک به صفحه شخصی‌شان- اقدام کند.


به عنوان مثال اگر شما توسعه‌دهنده‌ای هستید که کتابخانه‌ای برای پیاده‌سازی پرداخت درون‌برنامه‌ای بازار در محیط‌های دیگر توسعه داده‌اید و حالا علاقه‌مندید تا آن را با جامعه توسعه‌دهندگان به اشتراک بگذارید؛ می‌توانید با رعایت نکات زیر، ساختهٔ خود را از طریق کانال‌های اطلاع‌رسانی کافه‌بازار به همه توسعه‌دهندگان بشناسانید و به جامعه توسعه‌دهندگان برای رشد و پیشرفت بیشتر کمک کنید.


  • کتابخانه شما حتما باید در github قابل دسترس برای عموم باشد.

  • کتابخانه باید مستندات مناسبی داشته باشد و با مثال مراحل پیاده‌سازی  را توضیح داده باشد.

  • کدهای مثال در مخزن پلاگین وجود داشته باشند.

  • پس از انجام این مراحل و با اطمینان از کارکرد درست کتابخانه خود آدرس github پروژه را به همراه توضیحات مناسبی به developers@cafebazaar.ir ارسال کنید.

  • کتابخانهٔ شما بررسی شده و در صورت رعایت حداقل‌های لازم، با ذکر نام و مشخصات توسعه‌دهنده اصلی، در مستندات، توئیتر، وبلاگ و با ایمیل‌های اطلاع‌رسانی به اطلاع همه توسعه‌دهندگان خواهد رسید. 


ما از همکاری با توسعه‌دهندگان علاقه‌مند به ایده مطرح شده، قویا استقبال می‌کنیم و از صمیم قلب از آن‌ها سپاسگزاریم.


یک نکته کوچک:


  • کافه‌بازار مسئولیتی از بابت کارکرد نادرست کتابخانه‌های Promote شده بر عهده نمی‌گیرد و همه مسئولیت پشتیبانی بر عهده توسعه‌دهنده و با مکانیزم‌های تعبیه‌شده در github خواهد بود.