از تاریخ ۱ مهر ۱۳۹۴، بازار روش قیمت‌گذاری پله‌ای برنامه‌ها را اجرا خواهد کرد. بر این اساس برنامه‌ها تنها مجاز به انتخاب قیمت از میان تعدادی پله قیمتی از پیش تعیین‌شده هستند و قیمت‌های میان این پله‌ها غیرمجاز است.


هدف این کار، ایجاد تجربه کاربری دلپذیر برای کاربران است. به طوری که کاربر با دیدن تنوع کمتری از مبالغ، اولاً احساس سردرگمی کمتری در حین گشت و گذار در بازار داشته باشد، ثانیاً مقایسه قیمتی برنامه‌ها برای وی آسان‌تر شود.


پله‌های قیمتی مربوط به برنامه‌ها از ۱۰۰۰ تومان شروع شده و با فاصله‌های ۱۰۰۰ تومانی افزایش می‌یابد. یعنی از این پس در بازار تنها مبالغ ۱۰۰۰ تومان، ۲۰۰۰ تومان، ۳۰۰۰ تومان و … را شاهد خواهیم بود. 


توسعه‌دهندگانی که در حال حاضر برنامه‌هایی با قیمت‌ خارج از پله‌های تعریف شده دارند تنها تا انتهای روز ۱۴ مهر ۱۳۹۴ فرصت دارند تا نسبت به تغییر قیمت برنامه خود اقدام کنند. در روز ۱۴ مهر ۱۳۹۴ قیمت‌ تمامی برنامه‌هایی که قیمت خود را اصلاح نکرده‌اند، به نزدیک‌ترین پله موجود تغییر داده خواهد شد.