اولین جشنوارهٔ ملی، فرهنگی و هنری با نام  «ایران ساخت» و با شعار «کسب و کار ایرانی- فناوری ایرانی» با هدف حمایت از تولید داخلی و دانش‌بنیان برگزار می‌شود. یکی از اهداف این رویداد کمک به برندسازی و تقویت برندهای ایرانی از طریق تقویت ارتباط بین فعالان حوزه فرهنگ و  هنر با فعالان اقتصاد دانش‌بنیان، فرهنگ‌سازی و آشنایی جامعه با اقتصاد دانش است. تولید محتوا برای فضای مجازی و رسانه های مرتبط با حوزهٔ کارآفرینی و کمک به انتشار و عرضهٔ آثار هنری خلاق و کاربردی با موضوعات مرتبط با علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان نیز از دیگر اهداف برگزاری جشنواره است. این رویداد دربرگیرندهٔ بخش‌های مختلفی است که از میان آن‌ها می‌توان به بخش نرم‌افزارهای تلفن همراه اشاره کرد.

انتخاب‌ و‌ داوری آثار توسط گروهی پنج نفره که در بخش مربوطه متخصص هستند انجام خواهد شد. علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره تا اول آذر ماه مهلت دارند تا آثار خود را ارسال کنند.

آثار راه یافته به بخش مسابقه ۱۵ دی ماه انتخاب و برگزیدگان جشنواره همزمان با اختتامیهٔ جشنواره در ۱۸ دی ماه اعلام می‌شوند. همچنین اسامی برگزیدگان آثار منتخب در جشنواره از طریق رسانه‌ها و سایت جشنواره نیز اعلام خواهد شد.

شما توسعه‌دهندگان بازار اندروید نیز می‌توانید با ارسال برنامه‌های خود در این جشنواره شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به پایگاه اینترنتی این رویداد مراجعه کنید.

کافه‌بازار از برنامه‌های برتر انتخاب‌شده در این جشنواره با معرفی آن‌ها به طور ویژه به کاربران حمایت می‌کند.