بیش از یک میلیون و نهصد هزار نصب جدید در جشنوارۀ متولد ایران نصیب بازی‌ها و برنامه‌های ایرانی شد.

دومین جشنواره کافه بازار در حمایت از بازی‌ها و برنامه‌های ایرانی که «متولد ایران» نام گرفت از ۲۵ تا ۳۱مرداد امسال برگزار شد و بیش از ۲۰۰ برنامه و بازی برگزیدۀ ایرانی  با هدف ارزش‌آفرینی و حمایت از تولید ملی، حمایت از ایده و خلاقیت و ایجاد اعتماد به محصول ایرانی در صفحه اصلی بازار معرفی و برجسته شدند.

با حمایت توسعه دهندگان و همراهی گسترده آنها با این جشنواره، متولد ایران در شبکه‌های اجتماعی نیز با استقبال گستردۀ کاربران مواجه شد. بیش از ۲۰۰۰ پست با هشتگ #متولدایران تولید شد و کاربران شبکه‌های اجتماعی محبوب‌ترین بازی‌ها و برنامه‌های ایرانی را معرفی کردند که اسنپ، فروت کرفت، پیام‌رسان گپ، دیوار، دانرو، دیجی‌کالا، کوییز آو کینگز و اسنپ‌فود به عنوان محبوب‌ترین بازی‌ها و برنامه‌های ایرانی از دید کاربران شبکه های اجتماعی برگزیده و در صفحه اصلی بازار قرار گرفتند.

در جریان این حمایت، بیش از ۵۰۰۰بار از اپلیکیشن‌های ایرانی نام برده شد و بحث و تبادل نظر پیرامون صنعت ساخت اپلیکیشن و موبایل جریان پیدا کرد.

در این مدت صفحه اول بازار فقط به برنامه‌ها و بازی‌های ایرانی اختصاص داده شد و محصولات شماری از پرتلاش‌ترین‌ها و خلاق‌ترین توسعه‌دهندگان برنامه و بازی‌ ایرانی در معرض دید بیش از ۳۴  میلیون کاربر کافه‌بازار قرار گرفت.

infography