اکنون بیش از ۳۵ میلیون کاربر یکتای دستگاه‌های اندرویدی از بازار استفاده می‌کنند.

کافه‌بازار در راستای افزایش شفافیت بازار و ارائه‌ی اطلاعات کافی به توسعه‌دهندگان در پایان هر فصل گزارشی از داده‌های مورد نیاز توسعه‌دهندگان منتشر می‌کند.

در گزارش فصل پاییز، علاوه بر وضعیت دستگاه‌های اندرویدی فصل، داده‌های مربوط به فروش و نصب برنامه‌های عادی و آنی، دسته‌ها و کاربران نیز ذکر شده است. همچنین اطلاعات مربوط به برنامه‌ها با مدل درآمد اشتراکی در این گزارش آمده است.

گزارش کامل وضعیت دستگاه‌های اندرویدی فصل پاییز سال ۱۳۹۶ را از اینجا دریافت کنید.

در این فصل برنامه‌ها با مدل درآمدی اشتراکی به طور متوسط بیش از ۳ برابر دیگر برنامه‌ها رشد تعداد کاربران خرید‌کننده داشتند و برای تکرار خرید کاربران در ۱۰ دسته موفق‌تر بودند. درصد تکرار خرید برای مدل اشتراکی به طور متوسط بیش‌تر از ۲ برابر تکرار خرید در مدل درون برنامه‌ای بود.

در فصل پاییز تعداد اجرای هر برنامه‌ی آنی حدود ۱۰ برابر تعداد دانلود برنامه‌های عادی بود.

«برنامه آنی» این امکان را به توسعه‌دهندگان می‌دهد تا برنامه‌هایی را برای اندروید طراحی کنند که کاربر برای اجرای آن نیازی به دانلود،‌ نصب و اختصاص فضایی از حافظه‌ی گوشی خود به برنامه را نداشته باشد. در فصل پاییز تعداد برنامه‌های آنی روند فزاینده‌ای داشت و اقبال توسعه‌دهندگان به این پلتفرم نوین رو به رشد است (درباره‌ی برنامه‌های آنی بیشتر بخوانید.)

در پایان فصل بیش از ۸۰ درصد کاربران از دستگاه‌های سامسونگ یا هوآوی استفاده می‌کردند. در این فصل دسته‌ی آشپزی و رستوران بیشترین درصد رشد انتشار برنامه و دسته‌ی رفت‌وآمد بیشترین درصد رشد نصب فعال را داشته‌اند.

گزارش‌های قبلی دستگاه‌های اندرویدی نیز در وبلاگ توسعه‌دهندگان بازار در دسترس است.

علاوه بر این گزارش می‌توانید درصد دقیق کاربران، خریداران و میزان خرید کاربران هزار دستگاه‌ اندرویدی رایج را از اینجا دریافت کنید.