بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کاربران در برنامه‌های مبتنی بر اشتراک ۲ تا ۳ برابر بیشتر نسبت به برنامه‌هایی که کسب‌و‌کار خود را بر روی تبلیغات قرارداده‌اند یا فروشی هستند تمایل به پرداخت دارند. برنامه‌های اشتراکی همچنین تقریباً ۵۰ درصد بیشتر از برنامه‌هایی با پرداخت درون‌برنامه‌ای درآمد دارند. از سوی دیگر کاربران برنامه‌های اشتراکی نسبت به برنامه‌ای که اشتراک آن را خریداری کرده‌اند وفادارتر بوده و از برنامه به دفعات بیشتری استفاده می‌کنند.
این دو عامل باعث شده‌ تا توسعه‌دهندگان بیشتری به پیاده‌سازی اشتراک روی آورند. کافه‌بازار نیز به منظور حمایت از این روند در نظر دارد علاوه بر کاهش سهم خود از ۳۰ به ۱۵درصد، متناسب با شرایط و امکانات موجود حمایت‌هایی نیز  از برنامه‌های اشتراکی انجام دهد.

پیاده‌سازی اشتراک تفاوت عمده‌ای با پرداخت درون‌برنامه‌ای کافه‌بازار ندارد. برای آگاهی بیشتر می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. همچنین برای آسان کردن پیاده‌‌سازی توسط توسعه‌دهنده تعدادی API سمت‌ سرور در نظر گرفته شده است که از این‌جا در دسترس شما قرار دارد.

کاربر می‌تواند با شارژ کیف‌پول کافه‌بازاری اشتراک را خریداری کند. برای تمدیدهای بعد از خرید اولیه، متناسب با بازه‌ زمانی مربوط به محصول اشتراکی، که در حال حاضر یک‌ماهه و یک‌ساله است (بازه‌های سه و شش ماهه به‌ زودی اضافه خواهد شد) به صورت خودکار از کیف‌پول کافه‌بازاری کاربر کسر خواهد شد.
همچنین در صورت کمبود اعتبار در کیف‌پول، کافه‌بازار پیش از اتمام دوره اشتراک ایمیل و پیامکی در خصوص شارژ کیف‌پول در راستای تمدید اشتراک برای کاربر ارسال خواهد کرد. همچنین کاربر می‌تواند در هر لحظه با مراجعه به صفحهٔ مدیریت اشتراک‌ها در برنامه اندرویدی بازار از وضعیت اشتراک خود اطلاع حاصل نموده و آن‌ها را مدیریت کند.
هنگامی که کاربر اقدام به خرید محصول اشتراکی برنامهٔ شما می‌کند، کافه‌بازار همه امور پرداختی را بدون آن‌که برنامه شما درگیر هیچ یک از آن‌ها شود انجام خواهد داد. در نتیجه کاربر با فرآیندی درست مشابه با پرداخت درون‌برنامه‌ای روبرو خواهد بود.
گفتنی است بر اساس گزارش فصلی کافه‌بازار به طور میانگین بالای۴۰٪ از کاربرانی که اشتراک یک دوره را دارند در دوره بعد نیز مشترک آن محصول خواهند بود.
با آغاز سال ۹۷ نسبت تسهیم اشتراک‌هایی که زنجیره‌ای بیشتر از ۳ ماه داشته باشند در تمدیدهای بعدی از ۷۰/۳۰ به ۸۵/۱۵ تغییر خواهد کرد. توجه داشته باشید که دو خرید مختلف برای اشتراک در صورتی با یکدیگر زنجیره‌ای تشکیل خواهند داد که از پایان دوره اولی تا شروع دوره دوم حداکثر ۳۰ روز گذشته باشد.