همزمان با استقبال روزافزون از دستگاه‌های اندرویدی، روند استفاده‌ی کاربران از کافه‌بازار به عنوان مرجع برنامه و بازی اندرویدی رشد صعودی داشته است؛ به گونه‌ای که اکنون بیش از ۳۶ میلیون کاربر یکتای دستگاه‌های اندرویدی از کافه‌بازار استفاده می‌کنند.

کافه‌بازار در راستای افزایش شفافیت بازار و ارائه‌ی اطلاعات کافی به توسعه‌دهندگان در پایان هر فصل گزارشی از داده‌های مورد نیاز توسعه‌دهندگان منتشر می‌کند. 

گزارش کامل وضعیت دستگاه‌های اندرویدی فصل زمستان سال ۱۳۹۶ را از اینجا دریافت کنید

برنامه‌های اشتراکی در فصل زمستان به طور متوسط بیش از ۵ برابر دیگر برنامه‌ها افزایش کاربران خرید‌کننده داشته‌اند و برای تکرار خرید کاربران در ۱۷ دسته موفق‌تر بوده‌اند.

همچنین تعداد اجرای هر برنامه آنی در این فصل در هفته حدود ۴٫۵ برابر میانگین دانلود هفتگی برنامه‌‌های عادی بوده است.

در این فصل ساعت اوج خرید برنامه‌ها ۱۰ صبح و ساعت اوج خرید بازی‌ها ۲۱ (۹ شب) بوده است. همچنین در این فصل روز جمعه پرفروش‌ترین روز هفته برای بازی‌ها بوده است و روز شنبه پرفروش‌ترین روز‌ هفته برای برنامه‌ها بوده است. بیشترین رشد انتشار برنامه‌ در دسته‌ٔ ماجرایی و بیشترین رشد نصب فعال در دسته‌های امور مالی و کلمات و دانستی‌ها بوده است. 

در این گزارش علاوه بر وضعیت دستگاه‌های اندرویدی فصل، داده‌های مربوط به فروش و نصب برنامه‌ها، دسته‌ها و کاربران نیز ذکر شده است.

۹ گزارش قبلی دستگاه‌های اندرویدی در وبلاگ توسعه‌دهندگان بازار از اینجا در دسترس است.