کافه‌بازار امکان تازه‌ی «تبلیغات در جست‌وجو» (search ads) را در پنل پیشخان اضافه می‌کند. 

ابزار «تبلیغات در جست‌وجو» که مبتنی بر کلیدواژه‌هایی است که کاربر جست‌وجو می‌کند، پیشنهادهای جدید و مرتبطی را در اختیارش قرار خواهد داد.

«تبلیغات در جست‌وجو» این امکان را به توسعه‌دهنده می‌دهد که محصول خود را به کاربر مورد نظر خود معرفی و عرضه کند و میزان نصب آن را بالا ببرد- ابزاری ساده و موثر که به کاربر نیز کمک می کند محصول مدنظر توسعه‌دهنده در بازار را کشف کند.

این امکان تنها برای برنامه‌های منتشرشده در بازار فراهم شده و قیمت‌گذاری آن مبتنی بر مدل مزایده است. 

در گام نخست، این امکان به صورت آزمایشی برای تعداد محدودی برنامه و بازی در دسته‌هایی خاص راه‌اندازی می‌شود و سپس برای تمامی برنامه‌های موجود در بازار فعال خواهد شد.

با فعال شدن تدریجی این امکان طی هفته‌های آتی، بخش «تبلیغات» در پیشخان‌ (پنل توسعه‌دهندگان کافه‌بازار) برای همه‌ی توسعه‌دهندگان کافه‌بازار قابل استفاده خواهد شد و توسعه‌دهندگان خواهند توانست از ابزارهای ارائه‌شده در این بخش برای سفارش تبلیغات استفاده کنند.

توضیح کامل‌تر در این‌باره به مرور ارائه خواهد شد.