اولاً کافه بازار طبق مقررات قانونی از جمله قانون جرایم رایانه‌ای، یک شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی تلقی می‌شود. بر همین اساس رعایت برخی ضوابط و محدودیت‌های قانونی و از جمله ضبط و نگهداری اطلاعات توسعه‌دهندگان در یک فرآیند امن الزامی است (ماده ۳۳ قانون جرایم رایانه‌ای). این مطلب سبب گردیده است که کافه بازار نسبت به ثبت و ضبط اطلاعات مربوط به توسعه‌دهندگان اقدام نماید.

ثانیاً کافه بازار موظف است طبق ماده ۲۳ قانون فوق‌الذکر و ضوابط و آئین‌نامه‌های مربوط به رسانه‌های دیجیتال به تمامی دستورات مقام قضایی، وزارت ارشاد، پلیس فتا و کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه عمل کند. بنابراین کافه بازار در صورت دریافت حکم از مقامات و دستگاه‌های ذی صلاح، مواجهه با موارد تخلف از قانون یا شکایت شاکیان خصوصی مکلف است نسبت به حذف برنامه‌ها اقدام کند.

ثالثاً کافه بازار باید طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده و آئین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های آن تمامی حقوق قانونی و کسورات مربوطه را به مراجع قانونی پرداخت کند. توجه داشته باشید که توسعه‌دهندکان در هنگام قیمت‌گذاری، کل مبلغ پرداختی توسط کاربر (قیمت به اضافه مالیات بر ارزش افزوده) را تعیین می‌کنند.

در صورتی که پیشنهاد یا انتقادی نسبت به این موضوعات دارید با ما مکاتبه کنید.