در حال حاضر بازار بر روی قریب به ۲۹ میلیون دستگاه اندرویدی نصب شده است و اطلاعات کلیدی وضعیت این کاربران می‌تواند مورد استفاده توسعه‌دهندگان و پژوهشگران این حوزه قرار گیرد. بر همین اساس کافه‌بازار گزارش‌هایی را در فواصل زمانی مشخصی منتشر می‌کند. آخرین گزارش آماری بازار حدود شش ماه قبل از طریق همین وبلاگ منتشر شد. اینک ویرایش جدید گزارش آماری را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

توسعه‌دهندگان گرامی می‌توانند اطلاعات کلیدی مورد نیاز خود را به نشانی الکترونیک پشتیبانی توسعه‌دهندگان بازار ارسال کنند تا در گزارش‌های آینده مورد توجه قرار گیرد.

این گزارش در چهار دسته ارائه می‌شود:

  • پراکندگی نصب نسخه‌های بازار بر روی دستگاه‌های کاربران

  • پراکندگی کاربران نسخه‌های اندروید

  • گزارش آماری دستگاه‌ها و برندهایی که بیشترین فراوانی را در میان کاربران بازار دارند.

  • گزارش آماری دستگاه‌ها و برندهایی که کاربران آن‌ها بیشترین میزان خرید را از بازار دارند.


نسخه‌های بازار

قریب به ۹۰ درصد کاربران از آخرین نسخه بازار (نسخه ۷) استفاده می‌کنند. نسخه ۷.۱.۳ با ۷۴ درصد کل کاربران فعال بازار بیشترین میزان استفاده را به خود اختصاص داده است:

Bazaar


نسخه‌های اندروید

پراکندگی کاربران فعال نسخه‌های اندروید مطابق نمودار زیر است:

API levels


برندهای اندرویدی

در نمودار زیر سهم بازار و سهم درآمد حاصل از خرید کاربران فعال بازار از هریک از برندهای دستگاه‌های اندرویدی آمده است. سامسونگ و هوآوی قریب به ۷۵ درصد سهم بازار را در فصل بهار کسب کرده‌اند. علاوه بر این قابل توجه است که سهم درآمدی حاصل از دستگاه‌های سامسونگ از سهم بازار این دستگاه‌ها نیز بیشتر است. جامعه مورد نظر این اطلاعات کاربران فعال فصل بهار بازار بوده است.

Brands


پرخریدترین دستگاه‌های‌های اندرویدی

۹ دستگاه سامسونگ پر استفاده‌ترین دستگاه‌های اندرویدی کاربران فعال بازار در فصل بهار بوده‌اند. در نمودار زیر سهم بازار این دستگاه‌های اندرویدی آمده است:

Market share


سهم درآمدی دستگاه‌های اندرویدی

درآمدزاترین دستگاه‌های اندرویدی نیز ۱۰ دستگاه سامسونگ هستند. در نمودار زیر سهم درآمد هر یک درآمدزاترین دستگاه‌های فصل بهار از کل درآمد بازار آمده است:

Revenue Share