کافه‌بازار با هدف رشد و توسعه‌‌ی صنعت بازی موبایلی در ایران، روی شرکت آواگیمز سرمایه‌گذاری می‌کند.


در سال‌های اخیر، کافه‌بازار با فراهم کردن بستر عرضه محتوا، سبب‌ رشد تعداد استودیوهای بازی‌سازی و تولید بازی‌های باکیفیت‌تر ایرانی، و در نتیجه استقبال روزافزون کاربران از بازی‌های داخلی شده است.


امین امیرشریفی، مدیر عامل کافه‌بازار، در این باره می‌گوید: «بازی‌سازی برای موبایل در ایران با ابعاد جهانی این صنعت فاصله دارد و در عین حال، این صنعت داخلی رو به رشد است. بر اساس گزارش سالانه کافه بازار در سال ۹۷ فروش بازی‌های ایرانی نسبت به سال ۹۶ به میزان ۵۹ درصد افزایش داشته است. کافه‌بازار با سرمایه‌گذاری ۳۹ میلیارد ریالی روی آواگیمز گام تازه‌ای در راستای تولید بازی‌های داخلی بیشتر و توسعه‌ی این صنعت برمی‌دارد.»


آواگیمز به عنوان اولین مرکز تخصصی شتابدهی استارتاپ‌های بازی‌سازی از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد و طی دو سال فعالیت خود، با تکیه بر دانش فنی، تجربه، شفافیت و سرمایه‌گذاری روی جوانان نخبه‌ی کشور دستاوردهای متعددی داشته است.


از استودیوهای موفق توسعه‌یافته در آواگیمز می‌توان به اینسایتل و اسید‌گرین‌گیمز اشاره کرد که موفق به تولید بازی‌های پرفروشی نظیر منچرز و دبرنا شده‌اند.

همچنین استودیوهای فانوس و لیک‌هورس نیز که با کمک آواگیمز شکل گرفته‌اند، در حال حاضر محصولات شاخصی در خارج از ایران منتشر کرده‌اند. از جمله موفقیت‌های بین‌المللی ایجادشده می‌توان به همکاری با ناشران جهانی جهت انتقال دانش، و قرار گرفتن محصولات تولیدشده در فهرست محصولات برگزیده در فروشگاه‌های اپل و گوگل‌پلی اشاره کرد.


حسین مزروعی، مدیرعامل آواگیمز، اظهار امیدواری می‌کند که «در اثر این همکاری استراتژیک علاوه بر تامین سرمایه، اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و دانش فنی دو مجموعه باعث ایجاد موفقیت‌های تجاری بزرگ و رشد صنعت بازی‌سازی در ایران شود.»


برگزاری چند رویداد مشترک با همکاری آواگیمز از جمله کافه‌گیمز و رقابت‌های کژوال کمپ، و همچنین میزبانی از ۳۱ بازی‌ساز، استودیوی بازی‌سازی و ناشر در رویداد الکام‌گیمز ۹۷ و ارائه گزارش‌های داده‌محور مختص بازی و بازی‌سازان از دیگر گام‌هایی است که کافه‌بازار تاکنون با هدف رشد صنعت بازی‌سازی ایران برداشته است.


تاکنون بیش از ۳۱ هزار بازی موبایلی در کافه بازار منتشر شده است.